Lid worden

Al vanaf je vierde jaar, kun je lid worden van Scouting Mira Ceti. We kennen de volgende speltakken:

• Bevers (zaterdagmorgen), groep 1, 2 en 3 van het basisonderwijs.
  • Welpen (op woensdagavond of zaterdagmorgen), groep 4, 5 en 6 van het basisonderwijs.
  • Scouts (op woensdagavond of zaterdagmiddag), groep 7 en 8 van het basisonderwijs en klas 1 en 2 van het voortgezet onderwijs.
  • Explorers (op vrijdagavond), klas 3 van het voortgezet onderwijs en verder.
  • Roverscouts (op vrijdagavond), 18-23 jaar.
  • Ad de Laat Kampvuurstam, vanaf 23 jaar
  • Stam D’n Eik, vanaf 21 jaar (elke eerste donderdag van de maand).

Er is altijd een mogelijkheid om vrijblijvend 3 keer mee te kijken bij een speltak. Via het contactformulier kunt u een afspraak maken hiervoor.

Wanneer er besloten is om lid te worden, word je zowel ingeschreven bij scouting Mira Ceti als bij Scouting Nederland.

Bij scouting dragen alle leden een uniform. Deze bestaat uit een blouse, das en spijkerbroek. Eventueel kan deze uitgebreid worden met een scouting vest/ trui.

Elke speltak heeft een eigen kleur blouse, aan het begin van het scoutingseizoen is er een mogelijkheid