Over onze vereniging

Scouting staat voor uitdaging! Scouting biedt leuke en spannende activiteiten waarmee alle leden worden uitgedaagd zich persoonlijk te ontwikkelen. Scouting biedt haar (jeugd-)leden een leerzame speel- en leeromgeving.
Scouting Mira Ceti is onderdeel van Scouting Nederland en dit is de grootste jeugd- en jongerenorganisatie van Nederland met meer dan 100.000 leden. Voor meer informatie neem je een kijkje op de site van Scouting Nederland.

Scouting Mira Ceti bestaat al sinds 1969 en organiseert activiteiten voor jong en oud. Binnen ons dorp zijn wij een veel geziene vereniging. Wij zetten ons samen in tijdens de Pinksterfeesten in Nistelrode, bouwen een mooie kerststal voor de inwoners van Nistelrode en dragen wij ons steentje bij aan de 4 mei viering. Daarnaast houden wij elk jaar voor alle geïnteresseerde onze jaarlijkse spookavond op een zaterdagavond in november.
Je zou ons ook in het dorp kunnen treffen tijdens verschillende acties zoals: grote club actie, heitje voor karweitje, flessenactie, Sinterklaasactie, Jantje Beton en de vetactie. Doormiddel van deze acties maken wij het mogelijk om alle activiteiten voor onze jeugdleden te realiseren.

Wil je meer weten over het ontstaan en/of de geschiedenis van onze vereniging. Kijk dan op onze geschiedenis pagina!